معمولا پس از یک فعالیت خاص در آخر هفته مثل کوه پیمایی یا رسیدگی به وضعیت حیاط و انباری خانه، مفاصل شما ممکن است آسیب دیده و دردناک شود، حتی با وجود مصرف داروهای ضد درد التهاب مفاصل که بطور معمول بیمار مصرف می کند. گاهی بیمار دیگر تمایلی به باز کردن یک قرص دیگر ندارد و تصمیم می گیرد از کرم های ضد درد استفاده کند که بدون نیاز به نسخه نیز قابل تهیه از داروخانه می باشد.

اما این ترکیبات چگونه کار می کنند؟ آیا آنها اصولا در تسکین دردهای التهاب مفاصل ، خوب عمل می کنند؟

کپسایسین: کپسایسین ماده موثر فلفل قرمز (چیلی) است و باعث احساس سوزش در شما شده و خاصیت ضد درد دارد. کرم های کپسایسین سلول های عصبی را از ماده ای شیمیایی تخلیه می کند که برای فرستادن پیغام درد بسیار مهم است.

سالیسیلات ها: سالیسیلات ها دارای مواد تسکین دهنده درد موجود در آسپرین هستند.

منتول: منتول احساسی از سرما ایجاد میکند که موقتاً توانایی احساس درد را از بین می برد.

آیا استفاده از این داروهای موضعی بی خطر است؟
استفاده از کرم کپسایسین ممکن است باعث سوزش پوست شود، اما این ناراحتی معمولا در عرض چند هفته مصرف روزانه، کاهش پیدا می کند. پس از استفاده دست هایتان را به خوبی با آب بشویید و از تماس دست با چشم  و غشاهای مخاطی پرهیز کنید. ممکن است لازم باشد از دستکش لاتکس برای مالیدن کرم استفاده کنید.

اگر به آسپرین حساسیت دارید و یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، قبل از مصرف داروهای موضعی محتوی سالیسیلات ها، با پزشکتان مشورت کنید. از مصرف تسکین دهنده های درد موضعی بر روی پوست تحریک شده یا آسیب دیده و یا در ترکیب با پد یا بانداژ گرم، پرهیز کنید.

در آمریکا، سازمان غذا و دارو یک ژل حاوی دیکلوفناک NSAID تجویزی را برای درمان آرتروز دست، مچ دست، آرنج، پا، مچ پا یا زانوها مورد تایید قرار داده است. یک برچسب حاوی دیکلوفناک نیز قابل دسترس است.

منبع:سایت دکتر وریانی

برچسب‌ها: کرم ها و ژل های ضد درد, خشکی مفاصل زانو, درد مفاصل, درمان آرتروز زانو, تسکین دردهای التهاب مفاصل

Source Article from http://bijanfr.blogfa.com/post-3423.aspx
کرم ها و ژل های ضد درد در تسکین دردهای التهاب مفاصل