post_image

پیاده روی در پیشگیری از پوکی استخوان

 اگر قادر به انجام انواع ورزشها نیستند، پیاده روی بهترین جایگزین برای ورزشهای مختلف به خصوص جلوگیری از پوکی استخوان و زمین خوردن خواهد بود. حداقل سه بار در هفته و هر بار به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. در صورت امکان به تدریج آن را به راه رفتن سریع تبدیل کنید.

این ورزش در بهبود گردش خون قلب و تقویت عضلات پا کمک می کند. یک زمان مناسب برای پیاده روی انتخاب کنید ( زمانی که تازه غذا خورده اید و یا وقتی هوا خیلی گرم یا خیلی آلوده است ورزش نکنید ). لباس و کفش مناسب و راحت انتخاب کنید . در ابتدا از زمان کم حدود ۵ دقیقه پیاده روی شروع کرده  و به تدریج زمان و سرعت قدم زدن را افزایش دهید . توجه داشته باشید که راه رفتن سریع موجب نفس زدن کوتاه کوتاه می شود، اگر شما بیماری قلبی یا ریوی و … دارید باید در مورد سطح فعالیتها با پزشک خود مشورت کنید.

منبع:برگرفته از کتاب پوکی استخوان


Share →