post_image

خم کردن مقاومتی گردن به طرفین

کاملاً صاف روی صندلی بنشینید و کف یک دست را بالای گوشتان در تماس با سر قرار دهید. اکنون سر را درجهت نزدیک کردن گوش به شانه، به دستتان فشار دهید به طوری که عضلات همان طرف گردن منقبض شوند ولی حرکتی در گردن رخ ندهد. این وضعیت را نگه دارید، سپس به وضعیت شروع تمرین بازگردید و تمرین را تکرار کنید.همین تمرین را برای سمت مقابل انجام دهید.

خم کردن  گردن به طرفین

روی سطح صافی به پهلوی چپ بخوابید و یک حوله یا بالش کم قطر زیر سرتان قرار دهید. اکنون سرتان را بالا بیاورید به طوریکه گوش راست به شانه سمت راستتان نزدیک شود. این وضعیت را نگه دارید، سپس به وضعیت شروع تمرین بازگردید و تمرین را تکرار کنید. این تمرین را برای سمت مقابل انجام دهید. در طی تمرین از حرکت دادن تنه یا شانه اجتناب کنید و حرکت را فقط با سرتان انجام دهید. از فشار دادن یا هل دادن دستها برای کمک گرفتن خودداری کنید.

منبع:برگرفته از کتاب پوکی استخوان


Share →