در اثر فشارهای مکانیکی و حرکات ایجاد شده به تدریج دیسک‌های گردن دچار تغییراتی شده که از حالت نرمال خود خارج و در نهایت سبب بیرون زدگی دیسک می‌شود.

درمان دیسک گردن

درمان دیسک گردن به دو تکنیک عمل جراحی از جلو و پشت گردن صورت می گیرد که معمولا براساس وضعیت دیسک و تجربه توسط پزشک جراح انجام می‌شود.

کاربران کامپیوتر، حسابداران، خیاطان و آرایشگران و افراد که امور دفتری دارند را افراد مستعد به دیسک های گردن هستند و از آنجا که دیسک های گردن در این افراد شایع‌تر است لذا این افراد باید ورزش های گردن بویژه ورزش های ایزومتریک به طور مرتب و روزانه انجام دهند تا عضلات گردن و شانه آن ها تقویت شوند و از برند دیسک گردن جلوگیری شود.

افراد شاغل که معمولا در اکثر مواقع سرشان در یک وضعیت قرار دارد بهتر استدر مراحل اولیه قبل از ایجاد علائم و درد در ناحیه گردن و سوزش ناحیه بین دو کتف ورزش کنند.

علائم دیسک گردن

درد گردن، سوزش بین دو کتف و احساس کاهش قدرت دستها را از علائم دیسک گردن است. کاربران کامپیوتر و افرادی با مشاغلی که سرشان در یک وضعیت قرار دارد با انجام ورزشهای ایزومتریک گردن از بروز دیسک گردن جلوگیری کنند.

یک دسته از علائم شامل علائم ناشی از فشار بر روی ریشه‌های عصبی و دوم فشار بر روی نخاع می‌باشد.

علائم فشار بر روی ریشه‌های عصبی گردن انتشار یابنده بوده و از گردن و شانه به سمت اندامهای فوقانی منتشر می‌شود. بیمار غیر از درد احساس بی حسی یا خواب رفتگی در دست دارد و برخی بیماران دچار احساس کاهش قدرت دستها می‌شوند و از سوی دیگر، بعضی بیمار در اولین بار متوجه اختلال در حرکات ظریف دستها هنگام نوشتن می‌شوند.

آسیبی که با فشار بر روی نخاع بروز می‌کند، جدی بوده و این بیماران با کاهش قدرت اندام فوقانی مراجعه می‌کنند.

.

منبع : بیتوته , وبلاگ دکتر بیدکی