post_image

گرفتگی عضلات یکی از شایع‌ترین عوامل ایجاد درد شدید در پشت و گردن افراد است. این درد اگرچه گاهی با بعضی روش‌های سنتی معمول قابل کنترل است و نیازی به درمان از طریق روش‌های جراحی ندارد، اما در صورت مشاهده بعضی علائم باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

گرفتگی عضلانی تقریبا در حین هر فعالیتی و نیز هنگام خواب ممکن است رخ دهد

در این حال کوچکترین حرکتی که عضله را کوتاه می‌کند، باعث می‌شود که عضله با قدرت و به صورت غیرارادی منقبض شود و گرفتگی یا کرامپ عضلانی رخ دهد.

هنگام دچار گرفتگی عضلانی می‌‌شوید، این کارها را انجام دهید:

  • به فوریت هر فعالیت یا ورزشی را که منجر به گرفتگی عضلانی شده است، متوقف کنید.
  • به آرامی عضله را تحت کشش قرار دهید، و تا زمانی که گرفتگی و درد فروکش کند، آن را در حالت کشش ملایم قرار دهید.
  • به آرامی عضله را ماساژ دهید.
  • در صورت گرفتگی عضله بسیار شدید و سفت است،‌ می‌توانید از کمپرس گرم استفاده کنید.
  • در صورتی که عضله حساس یا دردناک است، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

 

منبع:وبلاگ دکتر فروغ


Share →